Tuesday, November 9, 2010

KEM TAHFIZ KEMBALI LAGI !




Setelah kejayaan mengadakan Kem Tahfiz kali pertama pada 2009 maka pada tahun ini kem tersebut akan dijalankan lagi bermula 22 November hingga 2 Disember.

Pada tahun lepas kem tahfiz ini berjaya menghimpunkan seramai 100 orang peserta, Sebanyak RM13 000 telah dikutip dan dibelanjakan melalui yuran, peruntukan masjid serta sumbangan orang ramai. Kesemua wang tersebut digunakan untuk membiayai kos makanan pelajar sebanyak 3 kali , pengurusan serta bayaran fasilitator.

Bagi tahun ini pengurusan Masjid Ar Rahman menetapkan peserta kem adalah berumur di antara 10 tahun hingga 16 tahun sahaja manakala yuran yang dikenakan adalah sangat murah iaitu sebanyak RM50 sahaja.Pelajar akan berada di kem ini mulai jam 8.00 pagi hinggalah 5.00 petang .Kem ini hanya berjalan selama 4 hari seminggu iaitu Isnin hingga Khamis selama dua minggu berturut-turut.

Para fasilitator yang akan membimbing peserta kem terdiri daripada pelajar UIA,USIM serta pelajar maahad tahfiz yang berhampiran. Sijil-sijil akan dikeluarkan di akhir program.

Pihak masjid merayu akan sumbangan daripada para ibu bapa berupa sumbangan dalam bentuk kewangan atau menaja makanan harian peserta kem ini memandangkan kos yang ditanggung adalah sangat tinggi.Sumbangan boleh dibuat melalui Tabung Kem Tahfiz yang disediakan di masjid atau melalui AJK masjid.

Sama-samalah kita menjayakan kem yang sangat bermanfaat ini bagi anak-anak kita disamping sebagai pengisian masa cuti mereka .Mudah-mudahan adanya kem seumpama ini, masa anak-anak kita tidak terbuang begitu sahaja dan dapat mengelakkan mereka daripada gejala yang tidak sihat pada musim cuti sekolah ini.

Kepada para ibu bapa segeralah mendaftarkan nama anak-anak anda sebelum terlambat.Tempat terhad.

No comments: