Thursday, August 19, 2010

INFO-INFO SEPANJANG RAMADAN

1. Masjid Ar Rahman akan menjemput dua orang hafiz untuk mengimami solat terawih bagi tahun ini.Solat terawih akan dijalankan sebanyak 20 rakaat,beserta akan diselitkan dengan tazkirah ringkas.

2. Seperti tahun-tahun lepas Bazar Ramadhan akan dibuka juga pada tahun ini di tapak JKK. Sewa yang dikenakan hanyalah RM35 sebulan.Sila berhubung dgn setiausaha JKKK Tn Hj Daem untuk tempahan tapak.

3. Pihak JKK akan mengagihkan bubur lambuk percuma kepada penduduk kampong pada minggu pertama dan ketiga pada hari sabtu di tapak BazaarRamadhan.Sila dapatkan.

4. Program solat terawih JKK bersama ahli kariah akan diadakan berselang-selang antara 7 buah surau di Kg Bukit Badong. Nantikan kehadiran mereka di surau tuan-tuan.

5. Pihak Masjid Ar Rahman akan menaja majlis berbuka puasa pada setiap Khamis malam Jumaat manakala Parti Islam SeMalaysia Cawangan Bukit Badong akan menaja majlis berbuka puasa pada setiap Ahad malam Isnin.Kepada pihak yang lain dialu-alukan berbuat demikian.

6. Sepertimana tahun-tahun lepas, halaqah Tadarus Al Quran akan dijalankan selepas solat terawih. Diharapkan semoga tahun ini akan ramai lagi ahli qariah yang akan menyertai tadarus ini. Cenderahati akan diberi kepada peserta tadarus ini khususnya di kalangan remaja.


No comments: